lauantai 24. huhtikuuta 2010

Story behind the beads

 Double strand bracelet is made of amazonite 'pillows' and sterling silver. These amatonite beads have been gathering dust at the bottom of the cupboard and I noticed only just now small blue spots in the beads. Closer examination left me doubtful of the authenticity of these beads. I have real amazonite in my rock & mineral collection which I have smashed from the bedrock with my own two hands. These beads look nothing like it. Amazonite is essentially a microcline feldspar, which means I should be able to see a cleavage. Anyhows...what ever the beads are I made a bracelet of them.

Kaksirivinen rannekoru, joka on tehty amatsoniitti tyynyistä ja hopeasta. Amatsoniitit ovat pesineet laatikon pohjalla jo pidemmän aikaa, enkä ole aikaisemmin kiinnittänyt kivien laatuun enemmin huomiota. Läheisempi tarkastelu sai minut kuitenkin epäilemään kivien aitoutta, sillä pienet sinertävät täplät ja värin tasaisuus viittaavat tuotteen värjäykseen. Kivikokoelmastani löytyy omin pikku kätösin Etelä-Afrikassa hakkaamaani amatsoniittia, joka ei näytä pätkääkään tältä. Amazoniitiksi korumaailmassa kutsuttu kivi on mikroliini maasälpää, jossa pitäisi näkyä mineraalin lohkeavuus. Hmmp? Oli mitä oli, koru siitä kuitenkin syntyi. 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti